Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
باشگاه شاهین بوشهر


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




ورزشی » تیم‌های ورزشی » تعداد بازدید: ٣٠٩٠٠٠
باشگاه شاهین بوشهر
امتیاز:
شاهین بوشهر یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال می‌باشد. شاهین در تاریخ ۱۳۲۹/۹/۲۹ تأسیس شد و در سال ۱۳۸۶ تحت پوشش سازمان انرژی اقتصادی پارس قرار گرفت و به نام شاهین پارس جنوبی بوشهر تغییر نام داد. این تیم پس از سالها حضور در دسته های پایین تر فوتبال ایران سرانجام در فصل ۱۳۸۷-۸۸ با پیروزی ۱-۰ مقابل شهرداری تبریز در پلی آف مجددا به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد. پس از آن این تیم 3 فصل در لیگ برتر حضور داشت تا اینکه به لیگ دسته اول سقوط کرد .
بعد از مشکلات مالی و کش و قوس های فراوان مالکیت این باشگاه به شهرداری بوشهر واگذار شده است.
از نتایج خوب این تیم، حذف تیم استقلال از جام حذفی، شکست تیم پرسپولیس تهران با نتیجهٔ ۴-۱ با مربیگری محمود یاوری در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر و نایب قهرمانی جام حذفی ایران در فصل ۹۱-۱۳۹۰ می‌باشد.
تیم شاهین بوشهر نیز همانند اسلاف خود سابقه دیرینی در شهرهای مختلف ایران دارد. این تیم در سال ۱۳۲۴ به نام خلیج بوشهر تأسیس شد و از سال ۱۳۲۹ با تأکید و حمایت دکتر اکرامی موسس باشگاه شاهین تهران و با پیگیری عبدالمحمد پوربهی و علی توکلی با مجوز رسمی به نام شاهین بوشهر تغییر نام یافت.

در دهه ۱۳۴۰ چند سالی با نام شهباز و پس از آن با نام تابان بوشهر ادامه فعالیت داد و سرانجام پس از انقلاب مجدداً با نام شاهین بوشهر حضور خود را در فوتبال ایران دنبال کرد. این تیم بارها و بارها در مسابقات مختلف لیگ‌های فوتبال ایران به دسته‌های پایین سقوط کرده و به دسته‌های بالاتر صعود نموده‌است.

شاهین بوشهر همواره بازیکنان بزرگی در اختیار داشته و استعدادهای فراوانی را به فوتبال کشور معرفی کرده‌است. بازیکنانی همچون پوربهی، زنگویی، گرانبها، برزگر، سالار، تورانی، رزمی، ماهینی، احمدی، وفایی، ابراهیم‌زاده، ملاح زاده، بازیاری ومويدي که همگی از بزرگان و تاریخ سازان این باشگاه بوده‌اند.

بالاترین جایگاه شاهین بوشهر در سال‌های پیش از انقلاب مربوط به حضور در لیگ دسته دوم جام تخت جمشید است.

این تیم در سال ۱۳۷۳ در سطح اول فوتبال ایران که آن سال‌ها لیگ دسته اول جام آزادگان نام داشت و در دو گروه ۱۲ تیمی دنبال می‌شد حضور پیدا کرد و پس از یکسال مجدداً به دسته پایین‌تر سقوط نمود.

شاهین چند سال بعد و در سال ۱۳۷۹ به لیگ استان بوشهر سقوط کرد، اما فصل بعد و در روز پایانی در حالی که حمید کللی فرد را بعنوان سرمربی روی نیمکت داشت، با دوگل قائدپوری و دشتی، پرسپولیس برازجان را برد و به لیگ منطقه‌ای رسید. سال ۱۳۸۱ نیز در روز آخر لیگ منطقه‌ای باشگاه‌های کشور با تک گل قائدپوری و مجدداً با رهبری کللی‌فر، وحدت آبادان را پشت سر گذاشت و راهی لیگ دسته دوم شد.

سال ۱۳۸۲ در لیگ دسته ۲ باشگاه‌های کشور بامدیریت محمد نجفی و مربی‌گری محمد عباسی و محمد شفعیعی و ولید صفری در روز آخر با تک گل ایمان دشتی از سد کاوه گذشت و به دسته اول صعود کرد و ازسال ۸۳ تا ۸۶ نیز در دسته اول بود. در این دوره محمد نجفی توانست این باشگاه مردمی را صاحب سبک و در فوتبال کشور به جایگاه خاصی برسند در همین سال باشگاه به خوابگاه و سامانه اداری مجهز گردید.
تیم فوتبال شاهین بعد از سه فصل حضور در لیگ برتر ایران در فصل یازدهم به دسته اول لیگ ایران (لیگ آزادگان) سقوط کرد. سپس در فصل ۹۲-۱۳۹۱ به لیگ دسته دوم فوتبال ایران سقوط کرد. در فصل بعد این تیم بدلیل مشکلات مالی در مسابقات شرکت نکرد . و سرانجام در فصل ۹4-۱۳۹3 پس از حضور ناموفق در لیگ دسته سوم فوتبال ایران به زیرگروه سقوط کرد .
این تیم از سال ۱۳۸۶ تحت پوشش سازمان انرژی اقتصادی پارس قرار گرفت و به نام شاهین پارس جنوبی بوشهر تغییر نام داد.

شاهین در فصل ۱۳۸۷-۸۸ با پیروزی مقابل شهرداری تبریز در پلی‌آف به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

باشگاه شاهین بوشهر

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,